Oldal kiválasztása

FakeCosta

#FAKECOSTAPODCAST #FAKECOSTANARRACIO
Az oldalon olvasható tartalom egy videó fileban:

 

Ki ne ismerné a méltán kedvelt Costa Coffee-t az Egyesült Királyság nemzeti kávé márkáját és  a Costa Coffee közismert logóját? Sok helyen találkozhattunk az elmúlt 10 év alatt az illatos és igényes kávémárka termékeivel. Mostantól ez megváltozik: akár egy kotyogós kávéfőzővel is megnyithat úgy egy kávézót, vagy már üzemeltetett kávézóban teheti ki a Costa Coffee babszemeiből főzött kávét úgy, hogy abból mi fogyasztók, igazán csak a kávé zacskóját vagy a márka logóját fogjuk valóban élménynek érezni.

Történt ugyanis egynéhány hónappal ezelőtt a nagy bejelentés, miszerint a Costa Coffee márkanevet és hozzá tartozó portfóliót a Coca-Cola megvásárolta szőröstől-bőröstől

Teljesen, az egész márkát, a márka jogokat és a csodálatos ízű kávékat is. Természetesen az országonként működő kávézókat nem, hiszen ezeket sok esetben azok a márka képviselők birtokolják és üzemeltetik, akik továbbra is, évente vaskos milliókat fizetnek be a márkanév használatáért, s cserébe most, a magyarországi hálózatnak jól odacsap a márkanév új tulajdonosa – szolgáltatásaiból kitörölve a minőség kincseket érő megkövetelését.

VIII. Kelemen pápa azt mondta, hogy „A kávét meg kellene keresztelni, mert igazi keresztény ital.”- Sergio és Bruno Costa pedig azt, hogy a kávé zamatát a minőségi kávézás adja, ami szent dolog és márka minőségi követelménnyé kell tenni.  Erre a hitvallásra alapozva épült a cég 1971-től, az alapításától kezdődően. Ahogyan a hivatalos magyarországi weboldalon is olvasható: Ha bemész egy Costába, észre fogod venni, hogy miben különbözik más kávézóktól. Egyrészt meleg és szívélyes fogadtatásban lesz részed, másrészt nagyszerű, autentikus kávéital-választékkal várunk. Kávéink csúcsminőségű kávégépeken készülnek. A szakmai minőséget az itt dolgozó lelkes és magasan képzett baristák garantálják. Mindez együttesen különböztet meg minket a többiektől és erre mérhetetlenül büszkék vagyunk.

A Costa Coffee márka érték hitelességéről egy eredeti Costa Coffee videó

#FAKECOSTA  közösség: fogyasztóivédelem a tévedésbe ejtő kávé kiszolgálóktól

A Costa Coffee márkanév révén a kávézás szerelmesei a Costa kávéjukat minőségi kávé készítési tudással rendelkező baristáktól kapták, békében és boldogságban örültek a minőségnek. Egészen addig, amíg Costa Coffee évtizedes magyarországi márkaneve és kávéházi hálózata most a világ egyik legszokatlanabb márka botrányában találta magát. 

Egy ötletes baráti közösség kampányt indított azzal a nem titkolt céllal, hogy az igazi Costa kávé szerelmesei ezen a közösségen keresztül bejegyzésekkel és képek formájában érdemi szót emelhessenek a minőségileg kifogásolható kávé készítői ellen. Mivel a szem látta élmény, amelyet a Costa Coffee márka plakátok évek óta képviselnek, köszönő viszonyban sincs azokkal a kétséges kinézetű, sok esetben minőségileg is silány termékekkel amelyek méltatlanul viselik a márka logóját, a fogyasztók átverésének megakadályozására, #fakecosta néven fotó- és videó közösségi kezdeményezéssel kíván fellépni a márkát fogyasztó és szerető közösség.

 

 Küzdjük le a középszerű kávé készítőket és a középszerűséget a kávékészítők között azért, hogy a márkanév hitelessége fennmaradhasson! – ez a közösség véleménye. Tagjai a valódi baristák által elkészített minőségi kávét tekintik az igazi márkanévvel védett Costa Coffee-nak. 


Azok számára akiknek a név érték, azoknak akiknek a kávézás öröm, akik szeretnek betérni egy igaz Costa Coffee kávézóba ahol a #bestbaristas minőségi baristák által készített kávé érhető el, azokat a #fakecosta közösség szeretettel várja.

 

Az újonnan alakult és #FAKECOSTA néven  egyre növekvő közösség tagjai, megelégelték azt, amit a márkanevet megvásárló  Coca-Cola munkatársai Magyarországon a kedvenc kávé italukkal elkezdtek művelni és hatékony, a fogyasztói érdekeiket védő megoldásba kezdtek.

– Az egész ott kezdődött, hogy betértem kávézni egy helyre és a Costa Coffee logó láttán bátran rendeltem. A megszokott italomat kértem, vártam, majd kaptam egy kellemetlen, rossz kinézetű, pocsék italt egy Costa Coffee elviteles pohárba – szólt a közösség egyik hölgy tagja – és az első korty után azonnal bedobtam a kukába. A meglepetés ereje, vagy a rémült rácsodálkozás okozta döbbenet után a kérdésre, hogy miért csinálnak ilyen sz@r kávét a közismert termékből, a válasz helyett egy világmárka logójára mutatott a pultos.

Ilyesmire adott volna a Coca Cola engedélyt, reklámfeliratot és kávét? A lehetséges válasz elszomorító: mondhatni mindent adott hozzá a Coca Cola, egészen pontosan semmit! Nagy kutyagumit adott hozzá! Nem képezte ki a jónépet semmire a kávéval kapcsolatban, csak annak a méltán hatékony erőnek az értékromboló „újrahasznosításba” fogott, amelyet a márkanév közismertségét megalapozó és ápoló Costa Coffee magyarországi kávéház hálózata teremtett meg az elmúlt 10 év alatt.

A középszerű kávézás ellen évtizedekig küzdő Costa Coffee kávézó termékeinek rajongói Magyarországon, arcul csapásként élték azt meg, hogy a minőséget a kukába dobja valaki a félreértelmezett marketing miatt. A marketing szakmai hagyományai közepette elveszett volna a termék ismerete, bevezetettsége és elfogadottsága, amiből a márkaérték létrejött? Igen, vélhetően ez lehet az oka annak, hogy ekkora banális öngólt lő magának egy világmárka, mert hát a pénzéért mindenki oda lő gólt ahová csak akar… Kárt okozva önmagának és másnak is.

Valóban megéri megtéveszteni a több százezer hűséges márka fogyasztót és elhitetni velük, hogy bármilyen löttyhöz odatehető a Costa Coffee felirat, a minőség védjegye és garanciája? Remélhető, hogy a Coca-Cola marketingesei végre felismerik az öngól hátrányát és szakmájuk elvei szerint elemzik, hogy mit is rombolnak.

Addig is, amíg erre rájönnek a #FAKECOSTA méltán fogja képviselni a jelen helyzetben is azt a fogyasztói véleményt, miszerint a falon függő képek nem adnak jó kávét, a logó nem véd meg, a leváltott baristákra pedig mégis csak szükség van a jó kávézáshoz a Costa Coffeeban. Ezért ha az eredeti kávét szeretnéd inni, keress egy igazi Costa Coffee kávéházat! 

A COSTA COFFEE eredeti magyarországi kávézói itt érhetőek  el ( ITT) 

A #fakecosta felirat ezentúl tehát azt a kávézót, jelzi ahol a Costa Coffee márkát, a márka logót használója úgy használja, hogy a terméke megjelenése és tartalma alapján arra egyáltalán nem lenne érdemes.  Azokról a brutális ostobaságokról, amelyeket az új és márka ismerettel sem rendelkező „partnerektől” olvastunk, már jobb nem is beszélni.

#fakecosta    #eznemeredeticostacoffeekavezo